Dag 30: THE WALL - Reisverslag uit Beijing, China van Harry Bron - WaarBenJij.nu Dag 30: THE WALL - Reisverslag uit Beijing, China van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Dag 30: THE WALL

Door: Har

Blijf op de hoogte en volg Harry

17 Augustus 2011 | China, Beijing

17 augustus,
Toch weer een vroegertje. Ontbijt. 8u in de lobby door aardig chinees chauffeurtje opgewacht. uur lang door het Beijingse spitsverkeer gewurmd in gelukkig comfi passat. Dan nog uur door het vriendelijke chinese rurale land. Ziet er mooi uit. Goed ontwikkeld. We rijden de bergen weer in. Het weer is overigens zwaar bewolkt. Jammer, maar helaas. Wel drukkend vochtig. Na ca. 2u komen we aan in ........ De chauffeur helpt ons met kaartjes. Het is nog een hele klim naar de muur, dus we doen lux. we pakken de stoeltjeslift. Dat is een GOED idee. Op de muur zelf blijkt dat we behoorlijk moeten klimmen, en Sim heeft haar klimijzers vergeten. Het laatste stukje stuurt ze mij maar op fotoverkenning. Dat doe ik dus braaf. Het is mistig. Jammer, maar geeft ook weer een bepaald sfeertje. We googlen wel wat blauwe achtergrond foto's. Het is erg indrukwekkend. Ook wat nutteloos, want de bergen waarover hij is gebouwd lijken al vrij onneembaar. Erg mooi. Moeilijk snel een bataljon te verplaatsen lijkt ons, met die stijle trappen van dal naar top en v.v.. We hebben kaartjes voor de rodelbaan terug naar beneden, maar die raakt buiten dienst wegens de regen(????). Zo'n baan MOET toch glad zijn? Ik zweet nog ff een halfuurtje uit, want ik ben doorweekt. Daarna wordt ik gewoon nat van die regen. Dus maakt allemaal niks uit. Er komen veel mensen, maar gelukkig niet erg druk. Hoewel we nu wel in de rij moeten staan, omdat nu iedereen met de stoellift naar beneden moet. Beneden doen we nog fruitinkoopjes, en drijft Sim ook hier de groenteboerin tot wanhoop. Dan de tuut weer in en terug naar Beijing. We racen langs 't 'vogelnest'. Je weet wel stadion. De ingecalculeerde stop laten we lopen. D'r is toch geen mooie foto van te maken zo dicht bij. Hotel, fooi, plat, bloggen..... Het einde nadert in China.... tenminste onze aanwezigheid hier.
We gaan nog ff de stad in. Shoppen aan de Chongwenmen East St. Eerst de Starbucks voor Simone d'r nieuwe favoriet. Frampuchino Moccha Medium. Dan 'n groot warenhuis in. Alle bekende merken. Alle bekende (Europese) prijzen. Dus niets gekocht. Ik kan toch niets in mijn maat vinden. Supermarkt nog even door. Wel weer leuk. Bij de visafdeling allemaal aquaria waar je zelf de op te eten waar mag uitnodigen zich zelf voor jou op te offeren. Vis, garnaal, kreeft, whatever. We zoeken thee... maar laten we dat nu net niet kunnen vinden, terwijl we eigenlijk een verdieping vol met thee verwachten. Vreemd. Inmiddels ís 't begonnen met plenzen. Weer fluks allemaal parapluutjes, nu dus tegen de regen. En 'n enorme heisa bij de ingang. Bang voor ongelukken, worden allemaal tapijten uitgerold en zakjes uitgedeeld om parapluies in op te bergen (?). Heel apart.
Dan besluiten we maar een happie eten te zoeken. We willen weer iets anders. We kiezen voor een andere fastfood, namelijk.... KUNG FOOD!! Hoe bedenk je het. Standaard menu. Soepie met gestoomde rijst met prutkeuze. Valt mij wat tegen. Vooral de soep. Bouillon met bot. Maar ja, 't vult. Nog een Hagen Daszje voor mij.
In de kamer ploffen we neer. Inpakken. Boekie lezen. Filmpje kijken, voor zover er iets kijkbaars is. Niet dus. En heel vroeg horizontaal. Pffffff, de laatste dag.

Tot morgen. Die duurt niet 24u, maar 30uur.

• 18 Augustus 2011 - 18:28

Jut En Jul:

Welkom thuis (18/8) na een aantal heerlijke weken. Het hollandse weer heet jullie van harte welkom. Jullie brengen voor het weekend veel goeds mee en kunnen meteen buiten gaan BBQen.....geniet van een paar dagen rust, voor jullie weer aan de slag gaan.....welkoms zoenen.....
    Jut en Jul