Dag 31: Base, homebase...... - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Harry Bron - WaarBenJij.nu Dag 31: Base, homebase...... - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Dag 31: Base, homebase......

Door: Har

Blijf op de hoogte en volg Harry

19 Augustus 2011 | Nederland, Sneek

18 augustus,
Nou, we zijn op tijd wakker. Altijd, wanneer je absoluut niet te laat mag zijn. De laatste zooi stouwen. Tas (nieuw) van Simone al kapot (hopelijk garantie). Snel ontbijten (half uur tijd). Tassen halen. Rondje kamer. Naar de lobby, waar we bijna door de verkeerde chauffeur worden gekidnapped. Afrekenen bij de balie. Veel personeel maar erg onefficient en klantonvriendelijk. Maar 't gaat goed. Auto in. Halfuur (incl. spitsfile) naar vliegveld 'Capital International Airport'. Voor 'n stad van 20milj. vind ik 'm niet al te groot. Formaliteiten allemaal geen enkel probleem. We maken onze Yuan's op. Meer dan dat. Mr. Visa moet ons nog helpen. Eindelijk weer eens 'n 747. We vliegen rond 11.30 China-time. De beenruimte valt me mee, ondanks Jan z'n klaagzang over KLM. Sterker nog ons wordt 'n plaats bij de nooduitgang aangeboden vanwege mijn lengte. Maar dat is naast 't toilet. Dat hebben we eerder meegemaakt, dus weigeren we beleefd. De vlucht van 10u 'vliegt' voorbij. Dankzij enkele films; Thor, Unknown, en.....(?) vergeten. Toch geslapen wellicht. Wat gelezen. 2x eten. Voor we 't weten dalen we al weer af naar Schiphol. Valt ons niets tegen. Het wachten op onze auto is meer irritant. Blijkt op de verkeerde plaats afgeleverd. Maar uiteindelijk toch onderweg rond half 5 (NL time).
Even na zessen rollen we het Penningkruid op. Gras staat huizenhoog en 't regende vanaf Amsterdam. Hier kennelijk al weken als ik de kranten mag geloven. Goeie timing van ons dus. HAHA.
We pakken gelijk maar uit. 2 kuub was voor de wasmachine. Alle shopping successen op de tafel uitgestald. Snel 2 patatjes bij Wibo's gehaald, en dan languit onderuitgezakt laveloos een patatje met vretend in gezelschap van 2 om aandacht krijsende poezen. Die ons allang weer vergeven hebben dat we zolang weg waren. Wel een nieuwe huisgenoot. Een giga spin in de badkuip. Volgens mij muteren die hier net zolang tot ze ook poezen eten. We kijken nog een uurtje televisie, tenminst proberen weer te achterhalen hoe die remote's ook al weer werkten.
U allen bedankt voor de belangstelling. Wellicht to een volgende keer. En misschien iemand die zich waagt aan een fotopresentatie van onze 2845 foto's.
Morgen maar even naar het reisbureau om onze vakantie van 2012 te boeken...........

DOEHOEG..... we hopen dat julllie vakantie net zo leuk, maar wat minder slopend waren dan de onze....

Sim & Har
2011

• 19 Augustus 2011 - 13:11

Paul Hoppe:

Welkom terug in het mooie Nederland!
    Je zult hier vast de NS en alle andere zaken waar we normaal over klagen zeker gaan waarderen :-)
    Heb me vermaakt met je reisverslagen, we bellen binnenkort voor een afspraak want ik wil graag die 2845 foto's zien op je nieuwe TV.
    Gr, Paul

• 20 Augustus 2011 - 18:34

Jan Verhagen:

Heb de verslagen met veel plezier gelezen. Me verwonderd over het moordende tempo.
    Ben wel benieuwd naar jullie bevindingen in het verre Oosten, maar of dat gepaard moet gaan met 2800 + foto's???
    Dat hoor je nog