Dia diez - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Harry Bron - WaarBenJij.nu Dia diez - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Dia diez

Blijf op de hoogte en volg Harry

22 November 2016 | Costa Rica, Liberia

De briefing gisteren leverde voor mij de groepshiking Nat. Parc Rincon de la Viejo aan de voet van de gelijknamige vulkaan. Daarna paardrijden met m'n lieffie, na n verrassing voor Sim. Eerst het goed te verteren ontbijt buffet. Halfuurtje rijden, en onderweg passeren we de eerste vulkanische verschijnselen... Hot water, wat dankbaar wordt afgetapt voor regionaal gebruik. het park betreft een droge jungle... Waar we veel zien. zowel vulkanisch, We scflora als fauna. IK spot vrij snel een aap, wat echter een miereneter blijkt te zijn. Dat blijkt een buitenkansje, Liydi heeft nog maar 2x één gezien. We scoren leguaantjes, spinnen, apen, hotsprings, mud-bath, stoom. Zeer de moeite waard. Helaas weten de mosquito 's me voor 't eerst te vinden. Terug naar t hotel voor hapjes. Die hadden we gisteren gekocht omdat Liydi ons wijsmaakte dat er geen diner mogelijkheden waren op hacienda. Kul dus! effe chillen, en dan de verrassing voor Sim..... De hangingbridge over om bij de paarden te komen. Ik zie nog wat ara's vliegen, echte wilde, maar zie geen kans ze vanaf de wiebel brug vast te leggen. Richardo, klein jochie, wijst ons onze paarden toe. Pipo is voor mij. We zijn met z'n vijfen, Laura, Sim, Sandra 2, Michiel & ikkuh. En Richard is onze gids. In een prachtige omgeving stappen we de paden in en de lanen uit. Op de achtergrond de vulkanische bergketen Rincon waar de hele dag al wat vulkanische rook en de wolken aan de oostkant over de toppen willen trekken. Maar verder dan een mooie witte band boven de groene bergrug komt het nooit. Ricardo leidt ons naar een steile punt met hoog gras,waar het geplande kodakmoment is. De knollen eten hun buiken rond. Onderling wordt de hiërarchie strak gehandhaafd, wat inhoudt dat Michiel 's paard geen andere paarden mag passeren..... of hij kan gewoon helemaal niet rijden. Op de terugweg bedelen de samen om meer actief. Richardo kan de charmes niet weerstaan. Na de passage van enkele honderden meters HEEEEEEL hoog gras (2 a 3 m) komen we op de reisbranche. Eerst oefenen in draf.... met Michiel achteraan 'au..au..au'. Danach gehts los..... Met Michiel achteraan met een dralopje 'AU..AU...AU....AU'. Zelfs mij lukt 't met m'n zware camera op mien buuk het laatste end mee te galopperen. Simone is niet bij te houden. die reageert wederom al haar enkel frustratie af op 't arme paard...... En op ons. De galop eindigt pal voor 't hek van de 'paddock'. Paardjes knuffelen en voor de dames ook Ricardo. Dan weer die fijne hangbrug die Sim nu met ademhalingsoefeningen overwint. Thee & cola na; ff chillen en voor mijn nog ff badderen in de pool. samen met Vicky en Liydi. Check even of Liydi onze 2 vluchten gaat confirmeren. Ik neem voor 't eerst deze dagen een 'imperial'. Lekker decadent aan de poolbar in t water, en geef de meisjes ook een ranja.... Even douchen en ons melden voor diner. Alwaar ik met veel talent een aartsvijand aan m'n arsenaal toevoeg door Vicky een hartverzakkingsberoerte te bezorgen. Alleen maar n subtiele schrikactie. zij is klein en ik is groot dus ze durft niets terug te doen. diner is weer goed, dus blij naar bed. Daar wordt ik helemaal gek van het niet functioneren van de blog-app icm de magere WiFi ontvangst. Dodelijke combi, waar volgens mij Vicky de hand in heeft......? Dus dan maar slapen

• 24 November 2016 - 09:12

Mals:

De storm maakt jullie verhalen korter...en zorgt ervoor dat data en alles door elkaar gegooid wordt....... ; )
    Pas goed op elkaar .
    Hollandse groet.

• 24 November 2016 - 21:39

Sue:

Wederom heerlijk beeldend geschreven of 'beeldig' zoals dit digitale dingetje mij als suggestie aanraadt. We hebben gehoord dat Otto nu flink wat ellende veroorzaakt. Hoop dat jullie safe & sound zijn daar!