Dag 1: .... op weg .... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Harry Bron - WaarBenJij.nu Dag 1: .... op weg .... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Dag 1: .... op weg ....

Door: simenhar

Blijf op de hoogte en volg Harry

21 Juli 2011 | Rusland, Moskou

21 juli,
Nou, he he.... we zijn op weg.
4uur rond lanterfanteren op schiphol. Vliegtuig vol irritante russen die overal schijt aan hebben. Laatste stoel in het vliegtuig, dus continue 15 man (en vrouwen) in de rij voor het toilet, maar de pantry zit er ook dus continue chaos naast ons. Elk uur vliegen werd het 5C warmer, dus nu ca. 30C.
Spliksplinternieuw airport ten noorden van Moskwa. Maar wel 2 uur rijden naar het hotel. Ook Moskou heeft een verkeersinfarct. Onze gids - Dimitri - is het proto-type van gids. Weinig engels, behalve de uit zijn hoofd geleerde feitjes. Hij levert ons af in het Tourist Hotel, 7 metrohaltes ten noorden van het Rode Plein. Gaan we vandaag bekijken. Net ontbijt met Russische rap als rustige achtergrondmuziek. De lekkere dikke havermoutpap lijkt erg aantrekkelijk, maar iets zegt ons dat die warme betonpap ons niet goed gaat vallen. Gisteravond nog genoten van een Georgisch menu op het hotelcomplex op het 'terras'. Aussies en Jappies bekijken. Bussen vol. De aussies doen onze tocht in exact omgekeerde richting.
Genoeg voor nu. Benieuwd wat onze Moskou-tour ons vandaag brengt.....!?

• 21 Juli 2011 - 07:15

Marieke & De Mannen:

Lieve vrienden,

Vanuit een zonnig, maar fris, Guernsey veel plezier gewenst mey jullie Russische avontuur. Ben benieuwd welke culinaire hoogstandjes jullie nog op je bord zullen aantreffen.

• 21 Juli 2011 - 08:38

John:

Hoi Sim en Har,

Vanuit een bewolkt Haarlem, achter mijn bureau, mijmerend over de komende vakantie in Frankrijk, volg ik met plezier jullie verrichtingen in het aanmerkelijk warmere Moskou.
    Kijk goed uit en geniet van de stad, het land en elkaar!

Groetjes,

John

• 21 Juli 2011 - 10:01

Jan Verhagen:

Begin van de reis is achter de rug, veel mooie avonturen en plezier in de trein naar Mongolië en de safari.