Dag 4: ..... in de buurt van Perm of zo..... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Harry Bron - WaarBenJij.nu Dag 4: ..... in de buurt van Perm of zo..... - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Dag 4: ..... in de buurt van Perm of zo.....

Door: Har

Blijf op de hoogte en volg Harry

26 Juli 2011 | Rusland, Moskou

22 juli:
We naderen UB (Ulaan Baatar). Maar ...... nog niet veel. We sliepen beiden redeijk. De eerste halte (die we bewust meemaken) is Kirov. Hier woont Ivan. We nemen 'hartelijk' afscheid. Yippeah .... coupe seulement pour nous! ... zoals de Friezen zeggen. Drie uur, 80 pagina's, 3 thee, 3 koffie, 4 ricola's, 4 sultana's late komen we erachter. Met de trein door Rusland is ..... SAAAAAAAAAAI!!!
Maar dat was wat we hadden gehoopt. Rond 14.00 (MT) stop en loc. wissel in ' Balinezol' . Daar zien we de 1e Russische moedertjes, die allerlei zooi verkopen in tassen en omgebouwde kinderwagens. Nog geen scoot-mobiels gesignaleerd.
We besluiten halverwege de middag de restauratie eens te zoeken. Rechtdoor naar achteren zegt Ielinova (de magere Provodnik), kan niet missen. Gelukkig, we zijn niet verdwaald. Trein is niet vol - zo blijkt onderweg -. Onze hoop dat we de rest van de trip onze coupe alleen houden groeit. Onze brunch bestaat uit 'n niet overtuigde kipfilet met garnering voor mij en een pancake met jam voor Sim. dat duurt een half uur. We doden de tijd met een local biertje en het opwindende passerende landschap dat zoals de hele dag niet verder rijkt dan 10 meter naar links en 10 meter naar rechts. Daar begint namelijk een berk dan wel sparrenbos, dan wel een uitgebalanceerd combinatie van beide. Overigens is Rusland in dit deel zo plat als een dubbeltje.
Dan de terugreis, kruimeltjes volgen. Praatje met onze Zweedse buurjochies. We verbazen hem met onze zweedse kennis. Ystad weten we zo te plaatsen (dankzij inspecteur Pallander). Het ene jochie is amper 20 maar al 2 jaar op wereldreis (?). Dan weer een stop. Wauw, wat een afwisseling ineens. In Perm word water getankt. Een horde van 2 a 300 russen bestormt het aangrenzende perron en wachten op een speciaal punt op een trein die hopelijk ooit komt en precies daar stopt. Naar huis lopen hier is geen sinicure. We wachten het niet af. Even later nog 'n souppie van cup-a-..... Dan vieren we het moment dat we 24u in de trein zitten. Tja, je moet er toch wat van maken.
Nou toch knap dat ik hier nog iets van heb kunnen maken. Nu nog 4 van deze dagen.