Dag 27: ... en weer kedeng kedeng..... - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Harry Bron - WaarBenJij.nu Dag 27: ... en weer kedeng kedeng..... - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Dag 27: ... en weer kedeng kedeng.....

Door: Har

Blijf op de hoogte en volg Harry

17 Augustus 2011 | Mongolië, Ulaanbaatar

14 augustus,
6u op. Tassen dichtpersen. Simone's tas zit hopen we garantie op. Snel ontbijtproppen. Banaan, pruim voor mij. Sim niets. 6.30u. auto in. Zeer mistig. Eigenlijk slapen we alle 3 nog. Sim & ik beide koppijn. Te veel wabasi gisteren?
Ruim op tijd. Ook voor pickpockets is 't te vroeg. Trein blijkt nu een chinese versie. Wagon 6, couchette 3, plaats 11&12. Nu met Ian, Ian Tann. Indische Aussie. Jan blijft tot vertrek. En wordt lastig gevallen door hardnekkige ansichtkaartverkoper. Hij speelt de ansicht door aan twee schone italiaansen, die trappen er wel in. Dan vertrek. Plink, plink, traantjes. Zwaaien naar Jan en dag UB. Gelijk klaarstaan voor de kodak moments voor de famoous UB curve-alley. Scherpe bochten waarin je de trein vanuit de trein op de foto kan zetten, met leuke achtergrond. We hebben 3 stops in Mongolie. Om 21u bij de grens, maar daar doen we dan ook 4u over. De stewards zijn nu chinese mennekes. Service derhalve bagger. De Gobi waar we nu doorkomen blijkt zeer saai. Gelukkig blijkt Ian 'n gezellige vent. Nog ouwer als wij. All prepared. En .... cross-toed. Z'n 2e teen ligt bij beide voeten over z'n grote teen. Schijnt in de familie te zitten. Teenslippers verliest ie zo gelukkig nooit. We filosoferen wat af met 'm. Hij zit al 6 dagen in de couchette, en kent inmiddels iedereen. Hij reist de hele wereld over. Al z'n eten is georganiseerd, maar niet altijd even smakelijk met z'n blikken 'hondevoer' die hij ook een dag laat staan. De buurvrouwen blijken een Fries en 'n Twentsche famke te zijn. Leuke grieten waar we nog uitgebreid mee babbelen. Na de laatste stop, in Mongolie betreden we het groot chinese rijk. We staan gelijk 4 uur stil voor douane en .... een integrale bandenwissel. In china hebben ze smal spoor, dus de hele trein wordt van onderstellen gewisseld. Dus hoop gerangeer, los & vastkoppelen op- en neer vijzelen, nieuwe bandjes, etc. Leuk om mee te maken, niet voor herhaling. Simone is overigens bekaf. En van de afgelopen weken, en van de toch niet zo relaxte trein. Na de wissel maken we de britsen maar op en voor dat ik mn kleren uit kan trekken, slaap ik al. Simone al lang.