Dag 28: Beijing, here we are.....!! - Reisverslag uit Beijing, China van Harry Bron - WaarBenJij.nu Dag 28: Beijing, here we are.....!! - Reisverslag uit Beijing, China van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Dag 28: Beijing, here we are.....!!

Door: Har

Blijf op de hoogte en volg Harry

17 Augustus 2011 | China, Beijing

15 augustus,
We worden wakker al ver in China. Bewolkt en regen. Maar uitzicht heel anders en groener dan enkele honderden km terug. Veel infrastructuur, bouwland, draden en exploderende steden of stadjes, gemixt met veel oude (communistische bouw). Niet lelijk, niet mooi. Het gloomy weer maakt foto's niet echt mooi vanuit de trein. Ramen kunnen tenminste open. Gratis breakfast & lunch die we laten passeren. Schijnt 'r niet echt betrouwbaar uit te zien horen we van Ian.
Er is wat verwarring of we de klokken nu wel of neit vooruit moeten zetten voor Chinese time. Hetgeen wat stress geeft wanneer je je zooi nu ingepakt moet hebben. Onze Ian maakt er een chaos van. Hij ontpopt zich wat als een viespeuk. De mist wisselt nu af met motregen. Maar soms ook andersom. Het lijkt wel of Beijing al 100km voor het eindstation begint. Dat blijkt ook te kloppen, want we blijken er helemaal omheen te rijden, om vanuit het oosten het CS te naderen. In de directe omgeving heb je nog pittige steile berglandschappen. veel tunnels en prachtige landelijke dalen, maar ook allemaal waterkrachtmeertjes. Allemaal niet te fotograferen. Dan eindelijke om 14u (MNG en CH time) rollen we CS binnen. We hebben snel onze gids - Jessica - te pakken (Tiara bordje op het perron). Jessica is de nickname voor 'n onuitspreekbare chinese naam. Leuke vlotte en scherpe meid. Even loter hebben we ook de chauffeur (voor 't gemak Li La) te pakken. En we storten ons in het Beijingse verkeer. De stad is puur westers zo lijkt het, sterker nog, 't is nog moderner dan Amsterdam. 20.000.000 chineeskes schijnen er rond te darren. Geen fiets meer te zijen (bijna), in tegenstelling tot 10 f 20 jaar terug. We worden afgezet bij 't Chongwenmen Hotel van de gelijknamige straat in de gelijknameige wijk. Afspraken vor morgen worden gemaakt. En wij storten ons rond 3u op ons hotelbed in kamer 0653. Simone is gesloopt en gelijk in coma. Ik probeer een internety PC te vinden, wat lukt en ik PIN onze 1e Yuans. Simone wakker gemaakt en we gaan eten om de hoek. 'TRB' of zo heet 't. 'n Chinees fastfood, maar dan lekker. Veel mensen kijken toch vreemd aan tegen 't rode haar van Sim met zo'n lange dikke baardaap ernaast. Dan terug naar 't hotel en terug naar de coma. Morgen 'n drukke dag, die om 9u begint. OK, dag begint met 't ontbijt een uur vroeger.

Doeg,