Dag 7: Nog eens fietsuhh...... - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Harry Bron - WaarBenJij.nu Dag 7: Nog eens fietsuhh...... - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Dag 7: Nog eens fietsuhh......

Door: simenhar

Blijf op de hoogte en volg Harry

16 September 2010 | Sri Lanka, Polonnaruwa

14 september

Inderdaad... we hebben diner gehad. Diner with "white wine chilled like cola". Leggen we later wel uit. Tevens een enorme nababbel. Ons rustig terugtrekken met Weigert en Jolanda lukt niet. Na 10 minuten moet iedereen erbij zitten. Nou ja, wij oudjes zijn in ieder geval nog populair.

Een enorme klap op het dak of zo, wekt ons. Waarschijnlijk is onze 'scaremonkey' (variant op scarecrow) actief. Een als holymen uitziende local die met katapult het hotel aapvrij moet houden. Na douche het ontbijt en we maken ons op voor de fietstocht 'en grouppe'. Simone voelt zich weer redelijk fit. Ze ontwikkelt haar traditionele verkoudheid. Waarschijnlijk overgenomen van mij.
Nadat iedereen een fiets heeft geprobeerd te bemackhtigen waarvan het zadel hoog genoeg zit, 30% van de versnellingen het doet en minstens een rem, vertrekt het peloton zuidwaarts. Ari voorop, Bert bestuurt de bezemfiets. We hebben zelfs een mechanicien.... wiens fiets regelmatig gerepareerd moet worden. Maarrrr.. we hadden m hard nodig. Het wordt een dolle tocht.
Gelukkig regelmatig schaduw. Geroosterde flying foxes in de electriciteits kabels, kameleonnen, vele onbekende vogels, valpartij (van iemand die naast de fiets stond). Ari heeft nog enkele 'facultative excursions' geregeld. Bezoekje aan huisje van 'eenvoudige Sri Lankanen'. Vier muren met een palmdak. De locale visboer die op de fiets langskwam, de smid, de barbier, die ik overigens persoonlijk heb getest onder toeziend oog van de paperazzi. Ik heb me nog nooit zo beroemd gevoeld. We wilden nog een school bezoeken waar een albino jochie rondliep, maar dat kon niet. Maar goed ook, want de ongeneerdheid om mensen te fotograferen gaat bij sommige groepsleden erg ver. Tevens een groentetuintje van nog enkele 'eenvoudige SriLakjes' bekeken en echt heerlijke thee gedronken. Een demo van de local drug werd nog gegeven, te weten betelnoten met tabak en kalk!!!! Tja.... hebben we maar niet geprobeerd. Ari heeft de route goed uitgekiend. Na3 uur fietsen komen we uit op de dijk rond het 'tank' (kunstmatig meer dat errruug groot is) en we fietsen weer voor de wind (5bft) in 3 kwartier weer terug naar 't hotel.
Daar aangkomen blijken kamers slechts deels of niet te zijn schoongemaakt. Simone maakt zich even kwaad en regelt het voor iedereen. Wel wil iedereen nog weten wat voor smerige bodylotion ze gebruikt..... die zogenaamd niet uit de lakens is te krijgen. Iedereen poedelt zich in de pool, met een heel zacht buitje. Vervolgens het diner en afterbabbel. Simone krijgt van Jolanda nog een Reiki treatment. Knapt ze goed van op zegt ze.

Hopelijk zet dat door morgen.

• 16 September 2010 - 18:24

Marieke En De Mannen:

Hier Gijsbert (een van de mannen), er is een groot schrijftalent in jullie verloren gegaan. Zoveel is wel duidelijk. Klinkt alsof jullie je wel vermaken daar in Sri Lanka. Veel plezier de komende dagen (en Simone veel Reiki treatments toegewenst). We blijven jullie volgen, groeten, ook namens Marieke.