Dag 5: .... even in Novisibirsk neuzen..... - Reisverslag uit Novosibirsk, Rusland van Harry Bron - WaarBenJij.nu Dag 5: .... even in Novisibirsk neuzen..... - Reisverslag uit Novosibirsk, Rusland van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Dag 5: .... even in Novisibirsk neuzen.....

Door: Har

Blijf op de hoogte en volg Harry

26 Juli 2011 | Rusland, Novosibirsk

23 juli:
We lagen er vroeg in, en rollen er ca 8u uit. Het ont-haasten gaat prima. OK, hier de factsheet van vandaag.
- 4 stops (althans, toen we wakker waren) te weten: onleesbaar, Omsk, onleesbaar, Novisibirsk;
- 2 biertjes;
- 7 koffie & 14 thee;
- 1x noodles (kip?);
- 1x bapao-achtig olieRIJKe deegklont, aangeboden door de lieftallige stewardess uit de restauratiewagon;
- 2 boeken uitgelezen;
- paarden: 1
- schapen: 0
- verder: NIETS
??????????

Verder hebben we geluk. Er stapt steeds niemand in, dus coupe nog steeds voor ons tweeen. Dus we maken er steeds een wild feest van. Zoals al gezegd, onthaasten is geen probleem. Het heeft precies hetzelfde effect als in een kampvuur staren of open haard. Je blijft gefascineerd. En alles drijft weg. We (ik) hebbenhet gevoel dat we al dagen (weken) weg zijn. We varieren wat door naar buiten te kijken vanuit eigen coupe, dan wel vanuit de gang de andere kant op. Soms vanaf de brits beneden, soms vanaf de brits boven.
Nog steeds bitter weinig contac met anderen. Het blijken nagenoeg alleen russen te zijn. Die praten alleen met je als je russisch praat.
We rollen langzaam Novisibirsk uit. 't Is al bijna donker, wel raar want 't is nog maar half acht. Maar ja, 't is Moskwa time, terwijl we toch inmiddels 3000 km ten oosten van Moskou zitten.
Tot morgen.
H&S