Dag 1: etappe 1 ...... Nederland uut, - Reisverslag uit Mâcon, Frankrijk van Harry Bron - WaarBenJij.nu Dag 1: etappe 1 ...... Nederland uut, - Reisverslag uit Mâcon, Frankrijk van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Dag 1: etappe 1 ...... Nederland uut,

Blijf op de hoogte en volg Harry

03 Augustus 2012 | Frankrijk, Mâcon

Helaas hadden we op onze reisbestemming geen WIFI of andere internet verbinding. Dus.... helaas.....nu pas ..... achteraf.

Vrijdag 3 augustus

Om 6.15 – normale werk wek tijd – gaat de wekker. De poezen – nog onwetend – stampen gelijk het bed op. Douchen. Gordijn open, stralende regen plenst naar beneden. Toch maar douchen onder onze eigen verwarmde stralen. Theewater op. En in de regen toch maar de bagage en achter de wagen geladen. Er blijft nog een klein hoekje over voor Mirjam. Om ca. 7.30u, kan wat later zijn, verlaten we Sneek in een plensbui. Perfect weer om ‘t thuisland te verlaten voor een warm zonnig land. We piekeren ons suf wat we thuis vergeten zijn. Sim vermoedt dat ik de koelkast heb laten open staan. Is niet onmogelijk, maar we hebben Sien als backup daarvoor. Onderweg naar Zaltbommel nog geen avonturen. Het is vrij rustig. Halverwege kapt de moesson, en met een waterig zonnetje rijen we Bommel binnen, het centrum in, en parkeren in een smal straatje voor het pittoreske huuske van moeders van Mirjam. Nog snel een bakkie. De zooi van Mirjam in de tuut gepropt en door richting route du soleil. Eerste halte is tanken in Luxemburg vlak voor Frankrijk. Gelukkig blijft het vrij rustig. Weer onbewust onbekwaam de verkeerde route voorbij Luik genomen. Eigenlijk rijden we erg vlot naar Macon. Afslag Macon-Nord. Effe zoeken naar het juiste hotelletje. Etap is nu Ibis, dus effe verwarring. We installeren ons. Verdelen de bedden. ’t Meiske mag in de boven-slaper. De oudjes onder. Dan in ’t centrum van Macon in op zoek naar een goed diner. Het wordt St.-Laurent-sur-Saone. Aan de overkant van de Saone, waarvoor we een prachtige monumentale boogbrug oversteken (google maar). We kunnen zo nog lang in de avondzon op een terras op de kade genieten van ’t uitzicht op Macon met hordes zwanen voor ons. De eerste kiekjes worden gemaakt. De eerste serieuze gesprekken gevoerd. Uiteraard over de liefde. Onze ervaringen als dolende oudjes op het liefdespad enkele jaren terug worden door Mirjam opgezogen in haar honger naar tips om de vlinders in haar buik draadloos (bluetooth?) wat te sturen. We spellen haar wat nutteloze tips op de mouw. Onderwijl laten we het eten goed smaken. De bediening is zoals hij hier hoort te zijn…… Frans. Veel vis. En erg lekker.
Dan weer terug. Nog een Etap-koffie op het terras. En dan maffen. Nog een restje Olympisch basketbal Frankrijk Engeland. Erg spannend.