Dag 2: Transfer, Sri Lanka vanuit bus.... - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Harry Bron - WaarBenJij.nu Dag 2: Transfer, Sri Lanka vanuit bus.... - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Dag 2: Transfer, Sri Lanka vanuit bus....

Door: simenhar

Blijf op de hoogte en volg Harry

12 September 2010 | Sri Lanka, Anuradhapura

10 sept.

Ontbijt. Vroeg de bus in.
En richting Anuradhapura. (Dit ga ik nooit onthouden).
na de 1uur instructie van gisteravond door Bert, volgen er nu in de bus nog talloze ' en nog een dingetjes'. De crew bestaat uit de verplicht locale gids Ari. De chauffeur LAL, en de bijrijder Bandera (Antonio?).
Onderweg locale verse kokosnoot variantie mogen proeven en houtappels(?). Daarna nog een sanitaire stop met veel cola en thee. Iedereen is nu nog helemaal in exstase bij het zien van lokale vogels. Dat wordt wel minder. Mensen zijn de bus niet meer in te krijgen.
Dan door naar eindbestemming. Hotel Heritage. Midden in de jungle, maar wel mooi aan een (nep)meer, met aan de overkant drie Bagodes. Grote witte klokvormige bouwwerken tot 10-tallen meters hoog. Daarna nog naar soortgelijke bagodes geweest in Hinantale, stukkie verderop. Eromheen grote complexe tempelwerken waar niet veel meer van over is dan de fundamenten. Veel jochies die ons aanklampen. De fototeller slaat nu al fors door.
Bert klampt mij aan met de vraag of Simone morgen echt jarig is. Hij wil 'wat' doen. Ik bevestig, maar voorspel dat ik dan lijfstraffen moet ondergaan. Ik vertel maar niet dat het vandaag onze trouwdag is, en dit feitelijk onze hunniemoon. Bert regelt wat.
Uitgeput terug naar 't hotel voor diner buiten bij het zwembad.
Meer weten me niet meer. Geheugen blijkt van korte duur bij zo'n intensief gebeuren. Slapen doen we bijzonder goed in de AC rooms. Wel stikken we bijna van de liters chemische bestrijdingsmiddelen die de kamers worden ingespoten. DEET is volledig overbodig.

Har&Sim

• 12 September 2010 - 14:22

Peter En Cobi:

Simone van harte gefeliciteerd!

• 13 September 2010 - 11:37

Jan:

Volgens mij heten die dingen "pagodes". En nog gefeliciteerd met jullie trouwdag