Dag 11: .....het vordert... - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Harry Bron - WaarBenJij.nu Dag 11: .....het vordert... - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Dag 11: .....het vordert...

Door: simenhar

Blijf op de hoogte en volg Harry

23 September 2010 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

18 september
Oeffff,

Inmiddels 23sept. Van alles gebeurt. Nu pas gelegenheid de site wat bij te werken. Op achtergrond feestgedruis van een Buddhistische bruiloft in t hotel. Ik zit in office van General Manager achter de enigste PC met contact naar de buitenwereld. Wel waar waren we. Kandy; 18 sept, geen idee wat voor dag.

Ontbijtje en om 9u weg. De stad uit tijdens de 'kindjes-naar-school-brengen-spits'. Verder de bergen in. Bert geeft toelichting op komend programma. Bij de 1e theetuinen is het Ohh en Ahhh. Kodakstop dus. In de regen. We aanschouwen een demo van 'hoe bouw ik een bamboe dak'. Nou bamboe in lengte splijten en om en om leggen als een golfdak. Volgend kodak moment is een waterval. Gelijk maar lunchen. Het gaat harder regenen. Leuk, moesson. Hoewel, tenminste ietwat koeler. Uitzicht tussen de mistflarden is af en toe fabelhaft. Apen in de electriciteits-voorzieningen. Een wespennest in de bomen zo groot als een Miele-wasmachine. Een bedelaar die Ellis voor het roken waarschuwt.
Gezien zn tanden een ervarings-deskundige.
Het kan niet uitblijven. Het onvermijdelijke bezoek aan de theefabriek. In dit geval het wereldberoemde Mackwoods Tea Factories. Stromende regen is uitgegroeid tot moessonstortregen. Rondleiding.Onverstaanbare uitleg. Gratis theedrinken. En Simone slaat natuurlijk groot in. Reisleider gaat even op de sofa bij Wijgert. Effen NLP-en. En bijgeladen, weer met volle moed verder.
Verder de bergen in. In Nuwara Elyia zoeken we ons hotel. Hotel Windsor. Klinkt degelijk. Ziet er ook zo uit. Veel koloniaal hout en boenmachines resp. -lucht. Maar efficient......?? Kamer 311. Hier vind ik nog een internetcafe waar ik de vorige dagen heb ingetypt. 15 pc's, maar geen internet. Slechts eentje. Maar ik mag op de laptop van de baas. Maar zijn verbinding is ongeveer 2 kilobanaan per dag. Als ik drijg weg te gaan krijg ik toch een snellere.
De bar levert een fijne cocktail voor Simone, hoewel, hij is pas te drinken nadat Sim er een cola bij dondert. De arrack is echter prima. Het diner is ..... GEWELDIG. 8 bestellen, 10 uur worden de eerste bordjes geserveerd. Een gemor en gejammer bij het leven. Bert moet bijna in de keuken staan met een zweep om tempo er in te krijgen. Het afrekenen gaat ongeveer hetzelfde. Drama. Het lijkt wel of ze voor het eerst gasten hebben. Iedereen houd zn hart fast voor de ontbijtbox die ze morgenvroeg om 6u klaar moeten hebben voor 25 man. Veel later dus als gehoopt naar bed. Morgen om 4.30u op. Het regent nog steeds....

gr.
Har&Sim