Dag 16: Elephant hunt - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Harry Bron - WaarBenJij.nu Dag 16: Elephant hunt - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Dag 16: Elephant hunt

Door: simenhar

Blijf op de hoogte en volg Harry

28 September 2010 | Sri Lanka, Colombo

23 september

Ik loop wat achter met de Blog. Weinig internet voorhanden.
Met slaperige koppen melden we ons bij de balie. Ik zweet me gelijk 't apezuur. Breakfast box in ontvangst. Met halve oogjes eten we de box half leeg. Klein stukkie met de bus, dan over in open jeeps. Christa zit achter me. Aan d'r gezicht te zien moet ik vrezen dat ik d'r ontbijt zo in m'n nek kan krijgen. Het Uda Malawe NP is een park gelegen om een stuwmeer, dat wordt gevormd door een 'afsluitdijkje' met twee energieturbines. Ben benieuwd of ze uberhaupt functioneren. De delta is prachtig. Beetje steppe achtig, maar wel hoge steppe begroeiing.
Met 4 jeeps hobberdehobbel het park in. Snel dienen de 1e ollies zich aan. Al voor de ingang van 't park achter 't schrikdraad. Na de ingang zelfs soms op aaiafstand. Kleiner dan de afrikaanse broertjes, maar nog steeds GROOOOT. Langzamerhand komt alles wat het park te bieden heeft wel voorbij. Achteraf horen we dat we mazzel hebben, zoveel als we hebben gezien. Te weten: natuurlijk olifanten, pauwen (in bomen), diverse grote roofvogels, varanen, hagedissen, buffels, vele vogels, krokodillen, herten, jakhalzen (of vossen), parkieten, bee-eaters, lepelaars, ooievaars, schildpadden, nou.... dat was't zo'n beetje. Totaal 4uur zoet. M'n nek is nog schoon.
Goed zo, Christa! Het was trouwens heerlijk koel zo in de rijwind in de jeeps.
Terug in 't hotel effe internetten.
Dan effe vrij. Doezelen. Rondlopen. Wachten op 2e serie behandelingen.
Rond 4u mogen we. Opnieuw verhaal. We gaan nu mannetje met mannetje en vrouwtje met vrouwtje. We gaan helemaal in de olie en dan 25minuten het stoombad in, met kop erbuiten. Vuurwerk a.g.v. bruiloft. Heerlijk. Dan de hoofd/nek massage, ook heerlijk. Als laatste facial. Klei op je hoofd, dat vervolgens inkrimpt. Stroom valt nog uit. Ik slaap nog in. Dan begint het pulken. Snel afrekenen....... dachten we. Echter onze aardige dokter rekent een vriendenprijsje voor die ongeveer 50% hoger ligt dan de advertentie die in de lobbie hing. Er volgt een verbazend weergaloze onderhandeling. Onze zeer klantvriendelijke Dr. 'Self-control' put zich uit om het allemaal te begrijpen en uit te leggen. Vele telefoontjes naar de receptie. Uiteindelijk weet ie het: 'you are right' 'but I am right tooo!' Dat is dan fijn, maar wat nu. Hij startte op rp8500 wij op 5300rp. Na een kwartier onderhandelen zitten wij op 6500rp en hij op 5300rp. ??!!!! Ja je leest het goed. We zijn elkaar ergens gepasseerd. Het lukt ons niet hem te overtuigen dat het pakket dat hij ons heeft laten genieten wij zeker wel de prijs van de duurste package-deal waard vinden. Klantvriendelijk als hij is (en alle conflict vermijdend) blijft hij lachend en hoofdschuddend bij zijn laagste prijs. So be it. We geven vervolgens een forse tip aan de masseurs. Buiten liggen we krom van het lachen. Vooruitlopend op de afrekening morgen. Dan krijgen we de hik er ook nog bij, omdat blijkt dat we dan nog minder betalen. Namelijk slechts 5000rp. Waarschijnlijk omdat Sim en ik al voor een voorschot getekend hadden voor dat bedrag en zij geen verdere sorus meer aan konden.
Op verzoek van de hotelbaas gaan we nu buffetten met 't eten. We zijn benieuwd. Maar dat valt reuze mee. Het ziet en smaakt er geweldig uit.
Na rustige avond op tijd naar room 51. Nog even de crickets op 't balkon aanhoren, maar snel concurreer ik met 't snurken.

S&H