Ruckfahrt - Reisverslag uit Houten, Nederland van Harry Bron - WaarBenJij.nu Ruckfahrt - Reisverslag uit Houten, Nederland van Harry Bron - WaarBenJij.nu

Ruckfahrt

Door: Bergfantje

Blijf op de hoogte en volg Harry

28 Augustus 2014 | Nederland, Houten

Zo.... na 1000km te hebben gereden naar Burgusio, en gisteren 70km te hebben gefietst, rijden we nu de 1000km maar weer terug. We hebben geen haast, maar het ongemak nodigt Gijsbert niet echt uit om lang in bed te blijven liggen. Hoewel ..... het is 'm niet tegen gevallen. Hij ziet er tamelijk monter uit. Omdat hij een goeie smoes heeft mag ik alle zooi opruimen, ontbijt maken en inpakken. Ik denk dat ik volgende keer maar weer fysiek ongemak ga krijgen. Behendig draai ik de C4 uit 't bedompte garazietje. Tomtom op 'terugreis' ingesteld, en gaan met de banaan. Ter hoogte van het gedenkwaardige locatie van gisteren, houden we onze eerbiedwaardig 13 seconden stil, en kijken naar het huis in aanbouw. Dan gassen we door over de Reschenpass, vertel vrolijk aan Gijsbert alle fiets avonturen vorig jaar langs deze bergpas tot aan Landeck. Hij kijkt bedrukter en bedrukter. Ik stop maar met plagen. Als ik hem was, had ik mij al een knal verkocht. Dan de Fernpass nog over, met fabuleuze gezichten op de Zugspitze. We worden gek van alle motoren, die af en toe hals- end beinbruchachtige inhaaltoeren uitvoeren. In Oostenrijk nog een eerste stop lekker buiten in 't zonnetje met bakkie incl. kaneelbroodje. Vervolgens tuffen we zonder al te veel problemen Duitsland door, met regelmatig n stopje. Eenmaal neemt Gijsbert een geweldige pijnstiller. Dat durft ie later niet te herhalen. Niet te veel luxe natuurlijk. Ik gok op n ETA van 9 á 10 uur. Gijsbert denkt eerder. Ik ben bang dat ie gelijk krijgt dus ga maar langzamer rijden, en zorg dat we in een file dreigen te komen, zodat Gijsbert toch maar een omweg aanbeveelt. Later heb ik geluk dat we alsnog in een file terechtkomen. Rond 21.30u staan we in Houten. Keurige tijd, en we pikken nog de goede UEFA resultaten van PSV en Feijenoord mee, en de deceptie van Twente respectievelijk PEC Zwolle. Het grote stoere verhalen uurtje komt, waar Marieke terecht niet al te veel van geloofd.
We (ik en Marieke) laden in de regen (die vanaf de grens in Nederland zo'n beetje begon) de auto asap uit. Gijsberts fiets blijkt bij t in elkaar zetten toch behoorlijke klappen te hebben opgelopen. Wielen met een slag erin, remmen achterstevoren, etc. Dus dat wordt nog ff sleutelen Gijsbert. De binnenband wordt 'n collectorsitem. Een jaap van ca 20cm.
Ik ben bekaf, en taai snel af. Simone nog even gerustgesteld dat we 't zonder (verdere) kleerscheuren hebben gehaald. De schat haalt me morgen op.